Umat Islam ngayakinan, yén pilar sarta inti ti ibadah haji nyaéta wukuf di Arafah, samentara Poé Arafah éta sorangan nyaéta poé sabot jamaah haji di taneuh suci keur ngalakonan wukuf di Arafah, sakumaha pidawuh Nabi saw.:
Ibadah haji nyaéta (wukuf) di Arafah. (HR at-tirmidzi, Ibn Majah, al-baihaqi, ad-daruquthni, Ahmad, sarta al-hakim. Al-hakim ngoméntaran, “Hadits ieu sahih, sekalipun anjeunna duaan [Bukhari-muslim] henteu ngaluarkeunana”).
Ogé pidawuh anjeunna:
Poé Raya Idul Fitri maranéh nyaéta poé nalika maranéh berbuka (réngsé puasa Ramadan), sarta Poé Raya Idul Adha maranéh nyaéta poé nalika maranéh meuncit kurban, sedengkeun Poé Arafah nyaéta poé nalika maranéh (jamaah haji) ngariung di Arafah. (HR as-syafii ti ‘Aisyah, dina al-umm, juz I, hal. 230).
Mangka sakuduna, umat Islam di sakumna dunya anu henteu keur ngalakukeun ibadah haji ngajadikeun penentuan poé Arafah di taneuh suci minangka padoman. Lain leumpang sorangan-sorangan kawas ayeuna ieu. Sumawona Nabi Muhammad ogé geus negeskeun hal éta. Dina hadits anu diomongkeun ku Husain bin al-harits al-jadali ngomong, yén amir Makkah kungsi nepikeun khutbah, saterusna ngomong:
Rasulullah saw. geus nalatahan ka kami ambéh kami ngalakukeun ibadah haji dumasar ru’yat (hilal Dzulhijjah). Lamun kami henteu bisa nyaksianana, saterusna aya dua saksi adil (anu nyaksianana), mangka kami kudu mengerjakan manasik dumasar kesaksian maranéhanana. (HR Lebu Dawud, al-baihaqi sarta ad-daruquthni. Ad-daruquthni ngoméntaran, “Hadits ieu isnadnya bersambung, sarta sahih.”).
Hadits ieu ngécéskeun: Kahiji, yén palaksanaan ibadah haji kudu didasarkan ka hasil ru’yat hilal 1 Dzulhijjah, ku kituna iraha wukuf sarta Idul Adhanya bisa ditetepkeun. Kadua, talatah Nabi ka amir Makkah, minangka pangawasa wewengkon, tempat di mana perhelatan haji dilaksanakeun, pikeun ngalakonan ru’yat; lamun henteu junun, mangka ru’yat batur, anu nyatakeun kesaksiannya ka amir Makkah.
sumber dari: su.wikipedia
No comments:
Post a Comment