Pages

Saturday 22 September 2012

perkara susah adalah masalah





Lamunan saya terhenti apabila bunyi handset menandakan ada SMS masuk. Kekunci handset saya tekan untuk membaca sms tersebut.



Di dalam hati terdapat kekusutan 
yang tidak bisa diurai kecuali 
dengan menghadap Allah.

Di dalam hati terdapat kesepian 
yang tidak bisa dihilangkan kecuali 
dengan menyendiri dengan Allah.

Di dalam hati ada kesedihan 
yang tidak terhapus kecuali 
dengan kebahagiaan mengetahui Allah 
dan berinteraksi secara sungguh-sungguh denganNya.

Di dalam hati terdapat kegelisahan 
yang tidak bisa tenang kecuali 
berkumpul dan datang kepadaNya.

Di dalam hati juga terdapat keperluan 
yang tidak bisa dipenuhi kecuali 
dengan cintaNya.
Kembali kepadaNya…
selalu mengingatiNya 
dan ikhlas keranaNya…”


Walaupun sms tadi tidak saya balas. Tidak bermakna saya tidak hargainya. Biarlah…saya pulangkan rasa kesyukuran saya….rasa terima kasih saya kepadaNya kerana mengurniakan sahabat yang cukup memahami kesulitan saya. Walaupun duduk berjauhan…. Semoga dia dirahmati Allah selalu.

Tidak dapat dinafikan. Sebagai seorang hamba yang kerdil lagi hina, kita rasa penat dengan masalah yang kita hadapi. Selalu kita menilai perkara yang susah itu adalah masalah bagi kita. Kita lupa perkara yang susah itu adalah datang daripadaNya dan hanya kepadaNya sahaja perkara yang sedemikian rupa dapat dikembalikan.



sumber dari: radieah.wordpress.com

No comments:

Post a Comment