Pages

Saturday 3 November 2012

tawaf lawan jam






Secara logiknya kalau korang tengok pusingan ARAH JAM adalah ke kanan....Tapi LAWAN ARAH JAM KE KIRI rite? tengah tengok jam leteww... ahaa, bukan kah sunnah kita mengajar kita afdhal melakukan perkara mendahulukan kanan? So, tanpa aku membebel lebih panjang, jom kita tengok kenapa tawaf ka'abah lawan arah jam?


Tapi before tu, aku nak korang belajar sains balik.....Semua kat bawah ni putar ikut LAWAN ARAH JAM....ingat tak? hehehe



Bumi dan Bulan berputar keliling matahari...
Bumi berputar pada paksinya...











Semua planetz keliling matahari!!!
bak hang...aku baru tau....



Apa ni?? Dragon Ball?? This is SUNSHINE okayyy...dia berputar pada paksinya
ikut LAWAN ARAH JAM... (^^,)V



SATU GALAKSI JUGA BERPUTAR IKUT LAWAN ARAH JAM TAU?? hehe...ingat tak semua tu? OK, never mind, otak korang sama je semua.......macam aku gak....apa cikgu ajar masuk otak kiri pastu keluar ikut otak kanan....eyhh macam ni pon hadee?? O.o


Hukum Tangan Kanan
(siapa yang tak belajar fizik tu takpe, baca je...insyaAllah korang faham..)


Dalam fizik, Hukum Tangan Kanan (Right Hand Rule) menerangkan bahawa jika ada sebatang konduktor yang di kelililingi oleh arus yang mengalir mengikutarah lawan jam, maka akan terhasil suatu daya elektromagnetik yang menghala ke atas.

Ketika jutaan orang sedang bertawaf mengelilingi Kaabah, hal ini seperti ada suatu arus elektrik yang besar, terjana daripada bio electrons dalam tubuh manusia, bergerak mengikut arah lawan jam yang mengelilingi Kaabah. Hasilnya ialah gelombang elektromagnetik yang keluar dari Kaabah.

Jadi dari situlah rahsia mengapa apabila kita berdoa di Multazam sangat mustajab. Ini kerana tenaga dari doa kita menumpang gelombang elektromagnetik yang keluar dari Kaabah. Maka kekuatan doa kita menjadi berlipat kali ganda.

Wallahu a'lam.

Jika ini benar, maka terbuktilah keajaiban sunnah!

- Allah Maha Besar,Allah Maha Agung -
- Allahuakbar ! -




sumber dari: apesal.com

No comments:

Post a Comment