Pages

Saturday 5 April 2014

membuat perubahan besar




SELEPAS beberapa kali mengalami mimpi hari kiamat, gadis manis ini akhirnya melakukan perubahan mengejut apabila mula memakai hijab sepenuhnya sejak tiga tahun lalu.

Mengakui bukan mudah untuk membuat perubahan besar seperti itu, apatah lagi suatu ketika dulu, gadis lincah ini pernah dilabelkan sebagai pelakon seksi, namun itu semua bukanlah satu alasan
buat Diana Amir.

Malah, ketika itu, pemilik nama penuh Nurdiyana Amir Hashim ini juga mengakui yang dirinya masih terlalu cetek dalam ilmu agama. "Saya mengambil keputusan ini setelah beberapa kali diberi petanda dan mimpi buruk mengenai hari kiamat.

"Ia mengingatkan saya mengenai kematian yang semakin hampir dan perkara itu sering membelenggu hidup saya," katanya pada Zass. Mengambil masa selama empat bulan, Diana mengenakan tudung secara berperingkat bagi membiasakan dirinya dengan keadaan baharu.

Meskipun pada ketika itu, ada peminat yang menganggap dirinya hanyalah sekadar melakukan gimik demi memenuhi tuntutan kerjayanya sebagai pelakon. Sejak mengambil keputusan untuk berhijrah dan tampil dengan bertudung litup serta menutup aurat, Diana Amir juga mengakui tawaran berlakon semakin berkurangan.






sumber dari: http://www.ongsono.com/go/

No comments:

Post a Comment