Pages

Saturday 5 November 2011

lama sangat online

بسم الله الرحمن الرحيم



ketagih internet punca otak remaja mengecut



young people watching internet tv Younger generation are using internet tv instead of a digital recorder



What? betul ke? well itulah yang dikaji oleh saintis cina ni. tapi sah ramai yang bangkang. sebab apa?


"sebab kalau kita online untuk cari ilmu berfaedah, ilmu kita akan bertambah. lain la kalau online facebook, twitter, myspace 24 jam". sah korang fikir macam ni kan?

 
tapi! ikut kajian yang aku pernah buat dan pernah alami sendiri, memang kajian ni betul. aku pernah online dari pukul 8 pagi sampai pukul 7 petang. tu tak termasuk malam. memang otak aku tak boleh terima apa apa. kelajuan otak kita akan mengalami sedikit kemerosotan. kalau kecut tu aku tak pasti.


ikut kajian aku, lepas habis je onlinekan diri, korang akan rasa pening pening, otak pun rasa lembab, jalan pun tak tentu hala. betul tak?

No comments:

Post a Comment