Pages

Monday 28 November 2011

e-jenazah




sekapur sirih seulas pinang


ejenazah.com adalah satu cetusan ilham ke arah menyediakan satu sistem pengurusan jenazah lengkap, sistematik dan berlandaskan syariah.
Kami mengabungkan kumpulan pengurusan professional yang bertauliah, prasarana lengkap kemudahan ICT & Call Centre dan prosedur operasi (SOP) yang berlandaskan syariah dalam menyediakan perkhidmatan yang melegakan kepada umat Islam.
Dengan lahirnya ejenazah.com, umat Islam boleh menarik nafas lega, kerana hanya dengan satu panggilan telefon ke call center kita yang beroperasi 24 jam, semua urusan jenazah akan disempurnakan oleh mereka yang berpengetahuan dan berpengalaman dan senantiasa dipantau oleh pengurusan yang cekap.
ejenazah.com dilahirkan kepada masyarakat Islam sebagai pelengkap amalan pengurusan jenazah sedia ada yang dijalankan oleh individu atau khairat kematian. Memahami sensitiviti masyarakat Islam, kami menggunakan khidmat anak tempatan untuk menyempurnakan tugas kifayah ini, kami juga akan bekerjasama dengan khariah-khariah dan khairat kematian dalam menambahbaik perlaksanaan tanggungjawab ini.
Di samping pengurusan jenazah lengkap, ejenazah.com ingin memberikan sumbangan yang lebih kepada masyarakat Islam dengan menyediakan lebih banyak kemudahan dan faedah lain seperti di bawah terutamanya kepada ahli-ahlinya.
  1. Gerbang Ilmiah Maya
    • Mengumpulkan gedung ilmu dalam bidang fardu ain dan fardu kifayah secara maya kepada umat Islam.
    • Juga memberikan kemudahan kepada umat Islam dalam membuat rujukan untuk wasiat, faraid dan sebagainya secara online.
    • Ruang forum soal jawab agama yang akan dikendalikan oleh panel syariah ejenazah.
  2. Pembangunan Insaniah
    • Ejenazah.com juga menyediakan kursus-kursus yang berkaitan pembangunan insaniah dan berbentuk motivasi kepada masayarakat Islam.
e-jenazah senantiasa peka dalam bidang perlaksanaannya mengikut hukum dan sunnah. Demi memastikan ianya tidak tersasar dari maksud kifayah yang sebenarnya, maka kami merasa bertuah kerana Sahibul Samahah Tan Sri (Dr.) Hj Harussani, Mufti dan Tokoh Agama Negara yang terbilang telah menjadi Ketua Penasihat Syariah e-jenazah.com melalui nasihat dan tunjuk ajar beliau insyaallah e-jenazah.com akan senantiasa berada di atas landasan yang betul dan sempurna.

No comments:

Post a Comment