Pages

Sunday 21 August 2011

rindukan emak


Saya sebenarnya tak tahu nak buat macam mana sekarang ni. Saya sebenarnya terlalu rindukan arwah emak yang telah pergi pada 23 Julai lepas. Saya tak tahu kena terlalu rindukan emak. Mungkin saya anak lelaki yang bungsu. Tambahan pula saya jarang menjengguk emak sebelum ini. Saya terkilan sangat sebab tak dapat luahkan perasaan gembira atau sedih bersama emak. Emak banyak membuatkan sembahyang hajat untuk saya dan adik beradik lain supaya sentiasa sihat dan mencapai cita-cita masing-masing sepanjang dia sihat. Tak putus-putus harapan dan doa ibu pada kami. Tapi sekarang ni emak dah tak ada. Kalau saya di pejabat emak selalu telefon pada waktu tengahari utk berbual-bual dgn saya. Tapi sekarang dah tak ada. Kadang tu saya menangis sorang -sorang bila tengok no telefon emak.

Sejak saya kahwin, saya jauh dari emak sebab emak di Johor dan saya di Selangor. Tambahan pula tugas yg dipikul juga berat, susah nak balik ke kampung. Emak sebenarnya dah lama sakit luekimia, tapi tak pernah cakap pada saya. Rindu pada emak bertambah lagi tambahan pula saya fikirkan datangnya ramadan.

Saya berharap saya boleh jumpa ibu secepat mungkin di alam lain.

No comments:

Post a Comment