Pages

Thursday 8 December 2011

sipemakai cermin mata





Pemandangan di atas pentas dunia ini sangat indah dapat dinikmati. Semua yang indah terlihat melalui pandangan mata. Tanpa kurniaan mata yang sihat dan bisa melihat mana mungkin semua ciptaan Allah ini dapat dinikmati semahunya. Sepanjang pemerhatian peribadi dan sahabat-sahabat suatu masa dahulu memang tidak mampu menafikan cantiknya mata insan yang telah Allah tarik nikmat penglihatannya ( rabun ) yakni mereka harus memakai speak mata. Bukan memuji mana-mana individu namun mengakui keindahan ciptaan. Sangat cantik mata-mata insan yang sentiasa memakai speak mata. Kebiasaanya mereka ini memiliki bentuk mata yang hampir sama dengan bentuk kelopak mata menarik.
Asif buat sahabat yang terpaksa memakai speak mata ketika berurusan dengan ana jika sememangnya mereka memang pakai speak mata sentiasa. Bukan ana ingin menyusah kalian dan adik ana sendiri pun terpaksa melakukan perkara yang sama. Pandangan tajam di saat antum semua tidak pakai speak mata sangat menganggu diri ana. Ana berasa terancam ketika berurusan dengan kalian sewaktu kalian tidak memakai speak mata. Ana akui ini suatu kelemahan yang ana miliki ketika berhadapan dengan antum saat itu. Ana juga ingin menjaga pandangan dan hati ana. asif jika persepsi ana sangat bias.

Asif jiddan...

sesungguhnya hati ini terlalu mudah dicemari. Ya Allah hindari daripada segala rasa yang bisa menganggu gerak kerja dan permudahkan urusan serta hindari masalah hati....P/s: post khas utk sahabat yg memakai speak mata

No comments:

Post a Comment