Pages

Tuesday 20 December 2011

keindahan tangan ibu

Petang ini aku terkenangkan ibu.. Terkenang saat terakhir bertemu ibu di Majlis Konvokesyen adik bongsuku. Sempat ku pegang tangan dan kucium tangan ibu. Ibu memaklumkan tangannya tidak sekuat dulu..Selalu kebas dan lenguh-lenguh. Tangan yang digunakan untuk membanting tulang membantu ayah mencari rezeki membesarkan kami tujuh beradik..Kedua tangan yang penuh dengan kasih, yang pernah menyuapikan aku, memandikan aku, memakaikan aku baju dan lampin, membelai dan memelukku dan terlebih dari itu, selalu berdoa untukku..

 
 
 
 
Sekarang tangan itu telah menyentuh hatiku dengan cara yang paling membekas dalam hati ku.. Tangan ibu yang kasar, berkedut, lemah dimamah usia..Ingin sekali aku memberitahu ibu bahwa bagiku kedua tangan tersebut adalah tangan yang paling indah di dunia ini. Aku sangat bersyukur bahwa Allah mengurniakan insan yang sangat bernilai dan berharga...Dunia ini memiliki banyak keajaiban, segala ciptaan yang begitu agung, tetapi tak satupun yang dapat menandingi keindahan tangan Ibu…

No comments:

Post a Comment