Pages

Monday 16 April 2012

warkah terakhir ayah




21 Oktober 2009

Warkah buat isteriku
Isteriku..
Saat-saat pertemuan pertama kita masih segar di ingatanku
Keayuan dan kelembutan wajahmu mendamaikan hatiku
Sopan atur bicaramu mengikat hati ini untuk mengenalimu
Anggun gaya langkahmu membuat hatiku tertunduk malu
Ah,,indahnya saat itu
Isteriku..
43 tahun kita hidup bersama
Melakar sejarah dan kenangan indah
Terasa masa yang berlalu sekejap cuma
Terasa bagaikan baru semalam kita bersua
Terasa bagaikan baru semalam dikau sah menjadi isteriku
Terasa bagaikan semalam dikau menghadiahkanku permata dari rahimmu
Terasa segala-galanya bagaikan baru sahaja berlalu
Ternyata kita telah pun berada di usia senja
Tidak terasa semua itu
Bagiku..kau tetap seperti dulu
Isteriku..
Tidak pernah aku menyangka aku akan sendirian di kamar cinta kita
Tidak pernah aku menyangka di saat fajar menjelma, tiada lagi jemari dan suaramu membangunkanku dari lena
Tidak pernah aku menyangka, hari-hariku tanpa senyum dan tawamu
Tidak pernah aku menyangka, aku akan sendirian melangkah ke rumah ALLAH
Tidak pernah aku menyangka, kau akan pergi dahulu sebelumku
Lewat setiap sujud ku sering memohon agar aku pergi dahulu sebelummu
Namun takdir ALLAH mengatasi segala-galanya
Kau pergi meninggalkanku sendirian
Terasa sepi sekali hidup tanpa dirimu di sisiku



sumber dari: sipengemisiman.blogspot.com

No comments:

Post a Comment